Klubrádió, december 5-i adás a független táncosokról
Létrehozta: admin (2012. december 06. )Utolsó hozzászóló: admin (2012. december 06. )
amelyben a táncosok – bár eredetileg saját, sanyarú helyzetükről jöttek beszélni – mégis inkább munkájukról, szenvedélyükről vallanak. – Én mindig „főállású független” voltam – mondja Goda Gábor. – Ez még valahogy a kezdeteknél eldőlt – meséli a kísérletező hajlamú táncos, akinek híres lett egyetlen forgása – igaz, az egy egész napig tartott. – Meditáció, belső utazás 24 óra alatt fordulni meg saját tengelyed körül. Átélni, hogyan forog a Föld – meséli. S hogy ez akkora élmény volt, hogy többször megismételte. Hol egy hegy tetején, hol a sivatagban.
- Igen, kell egy fix pont, amihez viszonyítva meg tudja határozni magát a táncos. – vallja Farkas Zoltán Batyu, aki az Állami Népi Együttes, a Kodály kamara táncegyüttes tagsága után az egyik első független népi táncos volt, s aki tanított már szinte mindenütt a világban. S hogy mitől is „kortárs” a kortárs művészet? Nem attól, hogy mindenáron újat akar létrehozni, hanem attól, hogy elutasítja a berögződött, kiüresedett sémákat. És persze a kísérletezés közben mégiscsak valami új születik...
amelyben a két táncos arról beszél a stúdióban, hogy hogyan is élnek ma a független táncosok Magyarországon. Hogy az Artus stúdió egy elhagyott gyárépületben dolgozik, de a kitört ablakú csarnokot nem tudják fűteni, legfeljebb néhány szobát, ahol próbálhatnak. Honlapjukon ez a szöveg fogadja a látogatókat: FIGYELEM! Az EMMI független színházaknak megítélt támogatásának folyósításáig a meghirdetett előadásainkat nem tudjuk megtartani.
Mert már minden tartalékukat felélték, és több hitelt nem tudnak, nem mernek felvenni. A minisztérium ugyanis, amely csak késve és az előző években adottnál lányegesen kisebb összegeket ítélt meg, szóval a minisztérium még egyetlen fillért sem utalt abból a pénzből, amit az idei év programjaira megítélt. S amivel persze – ha egyszer mégis megérkezik - el kell majd számolni. Ördögi kör. Miért beszélnének nálunk a kiöregedő táncosok támogatásáról – kérdi Goda Gábor – amikor az alkotó munkát sem támogatják?